Deehan | The Science Teaching Efficacy Belief Instruments (STEBI A and B) | Buch | 978-3-319-42464-4 | sack.de

Buch, Englisch, 86 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1766 g

Reihe: SpringerBriefs in Education

Deehan

The Science Teaching Efficacy Belief Instruments (STEBI A and B)

A comprehensive review of methods and findings from 25 years of science education research
1. Auflage 2017
ISBN: 978-3-319-42464-4
Verlag: Springer International Publishing

A comprehensive review of methods and findings from 25 years of science education research

Buch, Englisch, 86 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1766 g

Reihe: SpringerBriefs in Education

ISBN: 978-3-319-42464-4
Verlag: Springer International Publishing


The purpose of this Springer Brief is to provide a comprehensive review of both the STEBI methods and findings through the use of a clearly defined analytic framework. A systematic review of literature yielded 107 STEBI-A research items and 140 STEBI-B research items. The STEBI instruments have been used in a wide range of qualitative, cross sectional, longitudinal and experimental designs. Analysis of the findings of the papers reveals that in-service and pre-service programs that use innovative practices such as cooperative learning, inquiry based investigation and nature of science instruction can produce positive growth in participants’ science teaching efficacy beliefs. The personal science teaching efficacy beliefs of pre-service and in-service teachers showed greater mean scores and higher growth than their outcome expectancies. Implications are discussed.

Deehan The Science Teaching Efficacy Belief Instruments (STEBI A and B) jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction.- Part 1 – A Review of the Science Teaching Efficacy Belief Instrument B: Pre-service Teachers.- The Science Teaching Efficacy Belief Instrument – B.- The research contexts of the STEBI-B instrument.- Purpose of this Study.- Method.- Organisational Framework for the Analysis of the STEBI-B Literature.- Findings.- Discussion.- Part 2 – A Review of the Science Teaching Efficacy Belief Instrument A: In-service.- Teachers.- The Science Teaching Efficacy Belief Instrument – A.- The research contexts of the STEBI-A instrument.- Purpose of this Chapter.- Method.- Structural Framework for the Analysis of the STEBI-A literature.- Findings.- Discussion.- Conclusion.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.