Buch, Englisch, 356 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 608 g
Legal, Philosophical and Institutional Perspectives
Buch, Englisch, 356 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 608 g
Reihe: Palgrave Critical University Studies
ISBN: 978-3-030-86930-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Time and Value.- Chapter 2. Abolition of Time, Alienation from Truth, and the Heteronomy of Academia.- Chapter 3. Academic Freedom – To what End? Notes on the Ethical Dimension of Scholarship.- Chapter 4. A Knowledge-Based Conception of Academic Freedom.- Chapter 5. Anonymity as a Threat to Academic Freedom.- Chapter 6. Autonomy for Whom? Governance of What? The Rationality of Academic Freedom. Chapter 7. Freedom of Research in Austria.- Chapter 8. Freedom of Science in Germany – Constitutional Guarantee and Current Hazard Situation.- Chapter 9. Academic Freedom in France: A Concept Neglected and Liberties under Threat.- Chapter 10. Academic Freedom from the Perspective of the United Kingdom.- Chapter 11. The Darkest Hour: Private Information Control and the End of Democratic Science.- Chapter 12. The Protection of Scientific Freedom Under the European Charter of Fundamental Rights - A Critical Analysis. Chapter 13. Academic Freedom Versus Institutional Evaluation of Research.- Chapter 14. State-Fostered Immaturity? Kant, Galileo and the Grand Evaluator.