Buch, Englisch, 327 Seiten, Format (B × H): 168 mm x 241 mm, Gewicht: 580 g
Reihe: Cambridge Composer Studies
Buch, Englisch, 327 Seiten, Format (B × H): 168 mm x 241 mm, Gewicht: 580 g
Reihe: Cambridge Composer Studies
ISBN: 978-1-108-74767-7
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikkritik
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Einzelne Komponisten und Musiker
Weitere Infos & Material
1. Clara and Robert Schumann's circles in Dresden: 'I take the liberty to request from you an invitation […] to your musical matinée' Anja Bunzel; 2. Disillusionment and patriotism: Clara and Robert Schumann in the wake of the 1848–1849 revolutions Susan Youens; 3. Softened,smudged, erased: Punctuation and continuity in Clara Schumann's Lieder Stephen Rodgers; 4. A way with words: Expressive declamation in Clara Schumann's songs Harald Krebs; 5. Clara Schumann and the nineteenth-century piano concerto Joe Davies; 6. Clara Schumann and Bach Susan Wollenberg; 7. Formal innovation and virtuosity in Clara Schumann's Piano Trio in G minor, Op. 17 Nicole Grimes; 8. Contextualizing Clara Schumann's Romanzen Katharina Uhde and R. Larry Todd; 9. The young prophetess in performance Amanda Lalonde; 10. Clara Schumann's compositional and concertizing strategies, and Robert Schumann's piano sets Alexander Stefaniak; 11. Clara – Robert's posthumous androgyne Roe-Min Kok; 12. Clara Schumann, 'Clara Schumann', and the American press Jonathan Kregor; 13. Clara Schumann's legacy as a teacher Natasha Loges.