Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 365 g
Surface Play and Spectacle in New Media Genres
Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 365 g
Reihe: Sussex Studies in Culture and Communication
ISBN: 978-0-415-16555-6
Verlag: Routledge
Andrew Darley first traces the development of digital computing from the 1960s and its use in the production of visual digital entertainment. Through case studies of films such as Toy Story, key pop videos such as Michael Jackson's Black or White, and computer games like Quake and Blade Runner, Andrew Darley asks whether digital visual forms mark a break with traditional emphases on story, representation, meaning and reading towards a focus on style, image performance and sensation. He questions the implications of digital culture for theories of spectatorship, suggesting that these new visual forms create new forms of spectatorship within mass culture.
Zielgruppe
Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophische Anthropologie
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
Weitere Infos & Material
Introduction 1. History 2. Aesthetics 3. Spectators Conclusion