Buch, Englisch, 245 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3309 g
Policy Implementation, Politics, and Protest, 1965-1985
Buch, Englisch, 245 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3309 g
Reihe: Historical Studies in Education
ISBN: 978-1-349-47210-9
Verlag: Palgrave Macmillan US
Highlighting the processes and missteps involved in creating and carrying out school desegregation policies in Chicago, Dionne Danns discusses the challenges of using the 1964 Civil Rights Act to implement school desegregation and the resultant limitations and effectiveness of government legislative power in bringing about social change.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte Regionalgeschichte der USA: Einzelne Staaten, Städte
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte: Ereignisse und Themen
Weitere Infos & Material
Introduction 1. Redmond's School Desegregation Plan and Reactions 2. Faculty Desegregation, 1969-1981 3. State Involvement with Student Desegregation, 1971-1979 4. Federal Involvement with Student Desegregation 5. Chicago Desegregates Predominantly White Schools Conclusion Appendix