Buch, Englisch, 350 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 738 g
Reihe: Business & economics
Entrepreneurship, Innovation and Technology
Buch, Englisch, 350 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 738 g
Reihe: Business & economics
ISBN: 978-3-11-079520-2
Verlag: De Gruyter
The wide range of topics that the book covers are organised into sections reflecting a cradle to grave view of how entrepreneurial, innovative, and tech-savvy approaches can advance environmental sustainability in the fashion sector. These sections include: sustainable materials; innovation in design, range planning and product development; sustainable innovations in fashion supply chains; sustainable innovations in fashion retail and marketing; sustainable alternatives for end-of-life and circular economy initiatives; and more sustainable alternative fashion business models.
Zielgruppe
Scholars and students of Sustainability, Entrepreneurship, Innova
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Textilindustrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation