Buch, Englisch, Band 13, 212 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 3518 g
Reihe: International Perspectives on Early Childhood Education and Development
A Vygotskian Perspective
Buch, Englisch, Band 13, 212 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 3518 g
Reihe: International Perspectives on Early Childhood Education and Development
ISBN: 978-3-319-81820-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie Lernen
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
Weitere Infos & Material
Part 1: Development With a Disability.- 1. Beyond a bio-medical and social model of disability: A cultural-historical approach.- 2. Early development (infant).- 3. Toddler – preschool.- 4. School-age.- Part 2: Developmental and Educational Themes during Early Childhood.- 5. Impairments in sensation and perception.- 6. Emotional development and mental and behavioural difficulties.- 7. Development and Learning with specific learning impairments or intellectual disability.- 8. The centrality of communication and language development.- 9. The use of aid’s.- Part 3: Creating a Future Together.- 10. Family life.- 11. Assessment of children with disabilities.- 12. Conclusion. Parents and professionals working together to support the development of the child.