Buch, Englisch, 262 Seiten, Hardback, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 564 g
Reihe: Research in Educational Policy: Local, National, and Global Perspectives
Teacher Militancy, Activism, and School Reform
Buch, Englisch, 262 Seiten, Hardback, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 564 g
Reihe: Research in Educational Policy: Local, National, and Global Perspectives
ISBN: 978-1-64802-600-3
Verlag: Information Age Publishing
This book offers an interdisciplinary exploration of the state of modern teacher unions, the complex spaces they operate in, and the connections between militancy, activism, and school reform. Breaking free from the white hat/black hat dyad that has for so long colored the lenses we use to understand unions, the chapters of this book engage a set of fundamental questions: Where did the modern moment of militancy come from, and in what ways is it a continuation or a departure from the approaches of previous organized teachers?; What is at stake in modern expressions of militancy for teachers, communities, and schools?; Beyond the flashpoint of the walkout, what is the effect of teacher activism?
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Verwaltungsrecht Schul-, Hochschul- und Prüfungsrecht, Wissenschaftsrecht, Forschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Gewerkschaften, Industrielle Beziehungen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie