Buch, Englisch, Band 93, 226 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 148 mm x 225 mm, Gewicht: 363 g
Reihe: Edition Kulturwissenschaft
The Creative Class Between Self-Help and Individualism
Buch, Englisch, Band 93, 226 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 148 mm x 225 mm, Gewicht: 363 g
Reihe: Edition Kulturwissenschaft
ISBN: 978-3-8376-3369-6
Verlag: transcript
This first in-depth study of Miranda July's work reveals some of its major motives and consequently provides fascinating insights into the lifestyle of the contemporary white Californian middle class. Through an analysis of July's award-winning intermedial work, the author lays open how July takes individualism and self-help as constitutive for the creative class. Although a member of the creative class herself, July's voice oscillates between irony and approval. July thus paints a fascinating portrait of neurotic hipsterism, which triggers self-reflection in the general reader and critical thinking in the cultural analyst.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Einzelne Filmschauspieler, Filmregisseure, Drehbuchautoren
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Einzelne Autoren: Monographien & Biographien
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur Amerikanische Literatur
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstformen, Kunsthandwerk Installations-, Aktions-, Computer- und Videokunst
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunstgeschichte: 20./21. Jahrhundert Konzeptkunst, Postmodernismus