Buch, Englisch, 132 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2863 g
ISBN: 978-1-137-32644-7
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Drawing on comparisons with historical shake-ups in the film industry, Screen Distribution Post-Hollywood offers a timely account of the changes brought about in global online distribution of film and television by major new players such as Google/YouTube, Apple, Amazon, Yahoo!, Facebook, Netflix and Hulu.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
Weitere Infos & Material
List of Tables Acknowledgements List of Abbreviations Introduction 1. Online Distribution: A backbone history 2. Online Distribution Globally 3. Lessons from History, the Future of Television? 4. The Players, Part One: YouTube/Google 5. The Players, Part Two: Rivals in Online Distribution 6. Does it matter? The content question, and conclusions