Buch, Englisch, Band 324, 346 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 242 mm, Gewicht: 653 g
Buch, Englisch, Band 324, 346 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 242 mm, Gewicht: 653 g
Reihe: Studies in Critical Social Sciences
ISBN: 978-90-04-54707-0
Verlag: Brill
This book offers critical insights into contemporary mass-market entertainment across various geographical and cultural contexts, blending theoretical reflections with empirical case studies. It examines cultural phenomena and objects from both Western and non-Western perspectives, analyzing representations, production, and consumption practices. By highlighting the interplay of identities, power dynamics, and digital transformations, this work deepens your understanding of entertainment as both a cultural phenomenon and an ideological apparatus. It emphasizes the need for ongoing critical engagement with mass-market entertainment in our rapidly changing world.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie