Crawford | Evaluation of Library and Information Services | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 135 Seiten

Crawford Evaluation of Library and Information Services


Erscheinungsjahr 2003
ISBN: 978-1-135-47658-8
Verlag: Taylor & Francis
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 135 Seiten

ISBN: 978-1-135-47658-8
Verlag: Taylor & Francis
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Provides update to current thinking about, and reasons for, service evaluation of libraries in the UK. Examines quantitative and qualitative methods including questionnaires, focus groups, suggestions boxes and interview techniques.Problems arising from survey outcomes are summarised and long-term evaluation and the relevance of benchmarking are discussed.Contains case studies covering survey work in public, academic and special libraries; charters and service level agreements; and examples of relevant research projects.New chapter on performance measurement in the electronic library.

Crawford Evaluation of Library and Information Services jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction
1. Identifying performance issues for evaluation
2. Quantitative methods
3. Qualitative methods
4. Pitfalls and progress
5. Case studies and future developments
6. Performance measurement for the electronic library
7. Further reading
8. List of organisations



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.