Liebe Besucherinnen und Besucher,
heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien
E-Book, Englisch, 254 Seiten, eBook
Craig Programming in Dylan
Erscheinungsjahr 2012
ISBN: 978-1-4471-0929-7
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
E-Book, Englisch, 254 Seiten, eBook
ISBN: 978-1-4471-0929-7
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Weitere Infos & Material
1 Introduction.- 1.1 Introduction.- 1.2 The Aim of this Book.- 1.3 The Organisation of this Book.- 2 Object-Oriented Programming.- 2.1 Introduction.- 2.2 Encapsulation and Abstraction.- 2.3 Classes and Inheritance.- 2.4 Abstract and Concrete Classes.- 2.5 Methods and Overloading.- 2.6 Static and Dynamic Binding.- 2.7 Building Object-Oriented Programs.- 3 An Example Dylan Program.- 3.1 Introduction.- 3.2 Specification.- 3.3 Amounts and Time.- 3.4 Quantities.- 3.5 Foodstuffs.- 3.6 The Database Structure.- 3.7 The Shopping Database.- 3.8 The Shopping List.- 3.9 Main.- 4 Basic Types.- 4.1 Introduction.- 4.2 Booleans.- 4.3 Characters.- 4.4 Strings.- 4.5 Symbols.- 4.6 Numbers.- 4.7 Vectors.- 4.8 Lists.- 4.9 Comparison Operations.- 5 Expressions and Assignment.- 5.1 Introduction.- 5.2 Types and Variables.- 5.3 Assignment Expressions.- 5.4 Conditional Expressions.- 5.5 Iteration.- 5.6 Local Bindings.- 5.7 Multiple Values.- 5.8 Blocks and Exits.- 6 Methods and Generic Functions.- 6.1 Introduction.- 6.2 The Reason for Using Methods.- 6.3 Named Methods.- 6.4 Bare Methods.- 6.5 Local Methods.- 6.6 Higher-Order Methods.- 6.7 Generic Functions.- 6.8 Operations on Functions.- 7 Classes, Instances and Inheritance.- 7.1 Introduction.- 7.2 A Simple Example.- 7.3 Class Definitions.- 7.4 Instance Creation.- 7.5 Inheritance.- 7.6 Classes and Types.- 7.7 Introspecting on Classes and Functions.- 7.8 Control of Dynamism.- 8 Conditions and Errors.- 8.1 Introduction.- 8.2 The Dylan Exception Facility.- 8.3 Specification.- 9 Modules and Libraries.- 9.1 Introduction.- 9.2 Modules.- 9.3 Libraries.- A Example Program Listing.- A.l Introduction.- A.2 Money.- A.3 Time.- A.4 Physical Quantities.- A.5 Foodstuffs.- A.6 Food-table and The Database.- A.7 Shopping.- A.8 Shopping Lists.- A.9 The Main Method.