Cormier | Basic Processes of Learning, Cognition, and Motivation | Buch | 978-1-138-41173-9 | sack.de

Buch, Englisch, 470 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 454 g

Cormier

Basic Processes of Learning, Cognition, and Motivation


1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-138-41173-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd

Buch, Englisch, 470 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 454 g

ISBN: 978-1-138-41173-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd


First published in 1986. The main objective of this book is to provide a hard-headed theoretical integration of several different major areas of research on learning, cognition, and motivation in humans and other mammals. By hard-headed, the author simply means that the concepts were generated from empirical data and are testable. Since an integrative theory must of necessity integrate apparent diversity, such an approach involves the identification and description of the most fundamental factors (structural processes) underlying the observed capacities of humans and animals in the domain of learning and motivation.

Cormier Basic Processes of Learning, Cognition, and Motivation jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


SECTION I: THE THEORETICAL ARGUMENT Chapter 1 The Theoretical Approach Chapter 2 Outline of the Theory SECTION II: THE INFORMATION PROCESSING MECHANISM: GENERAL PROCESSES Chapter 3 Stimulus Analyzing Processes Chapter 4 Response Processes Chapter 5bMotivational Processes SECTION III: THE BEHAVIORAL ANALYSIS DIVISION OF THE IPM Chapter 6The Reinforcer and Habituative Systems: Theory and Definitions Chapter 7 Habituative Processes Chapter 8 Affective Properties of Cues Chapter 9 Stimulus Selection Chapter 10 Behavior on Reinforcement Schedules Chapter 11 Neurological Substrates of the Reinforcer and Habituative Systems SECTION IV: MEMORIAL PROCESSES OF THE IPM Chapter 12 The Structural Processes of Memory Chapter 13 Encoding and Retrieval Chapter 14 The Functional Characteristics of Memories SECTION V: COGNITIVE FUNCTIONS AND THE IPM Chapter 15 Developmental Changes in Cognitive Function Chapter 16 General Intelligence Chapter 17 Specific Aptitudes


Stephen M. Cormier The George Washington University



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.