Corey | Materializing Silence in Feminist Activism | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 204 Seiten, eBook

Reihe: Progress in Mathematics

Corey Materializing Silence in Feminist Activism


1. Auflage 2021
ISBN: 978-3-030-81066-5
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

E-Book, Englisch, 204 Seiten, eBook

Reihe: Progress in Mathematics

ISBN: 978-3-030-81066-5
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This book examines how rhetorically effective uses of silence and materiality mediate feminist activism and discusses the implications of these dynamics for pedagogy. Specifically, the text establishes a theoretical foundation for what the author terms “psychosocial composing,” or “the metaphorical composing and revising of individual participants and society, and the contribution of written and visual texts as an input and output of the relationships between individuals and social culture.” This idea is examined through primary research on the Clothesline Project, an international event that invites people who have experienced gender violence (directly or indirectly) to decorate tee shirts that get hung on clotheslines in public places. Through looking at values and roles of silence in global cultures and the use of material arts in activist efforts, the author argues for the unique value of silence and materiality in individual and collective spaces. The manuscript includes discussion questions and sample teaching materials. Overall, making connections among composition and rhetoric, psychology, sociology, politics, women’s studies, art and design, pedagogy, and history, this book further demonstrates the potential interdisciplinary approaches to rhetoric and communication.
Corey Materializing Silence in Feminist Activism jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Rhetorics of Silence.- Chapter 3. Case Study of the CP Archive  .- Chapter 4. ‘Making’ Progress in the Classroom and Beyond.- Chapter 5. Future Directions.


Jessica Rose Corey  is Director of Undergraduate Studies, Assistant Director of First-Year Writing, and Lecturer in Writing Studies in the Thompson Writing Program at Duke University. Her research interests include feminist rhetorics, activist literacies, rhetorics of silence, multimodal composition, and composition pedagogy.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.