Essays on the Politics of Race, Language, and Voice
E-Book, Englisch, 220 Seiten, Web PDF
ISBN: 978-1-4331-7393-6
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Demographie, Demoskopie
Weitere Infos & Material
List of Figures – List of Tables – Awad Ibrahim, Co-editor: Foreword – Acknowledgments – Ayanna Cooper, Co-editor: Introduction – Enzo Silon Surin: "Voyager" – Pedro A. Noguera: On Being Black but Not American: Bringing Politics Back to the Study of Race – Ayanna R. Armstrong: The Continuing African Journey to America: Continuity and Change: Struggles, Overcoming, and Celebrating – Amy E. Peliss ero/Mary Lou McCloskey/Teni-Ola Ogunjobi: Black Voices from the Global Village – Nimo Abdi/Bic Ngo: "No one wanted to play with me": Somali-American Students’ Memories of Racism in Elementary School – S. Joel Warrica n/Alex Kumi-Yeboah/Patriann Smith/Melissa L.Alleyne: Fostering Senegalese Immigrant Students’ Language and Literacy Learning Experiences and Academic Achievement – Enzo Silon Surin: "The South Bronx Breaks Its Own Heart" – Martha Bigelow: The Case of a Somali Teenage Girl with Limited Formal Schooling: Seeing Assets and Poking Holes in Deficit Discourse – Babatunji Ifarinu: Taking Control of the Narrative: Empowering Black Immigrants through an African-Centered Approach – Kisha Bryan: #BlackImmigrantsMatter: Preparing Teachers to Center Black Immigrant Youths’ Intersectional Identities through Activism and Education – Ebony Bailey: Documenting Blackness: Representations of the Haitian Community at the U.S.-Mexico Border – Isabella Alexander-Nathani: Trapped on the Island: The Politics of Race and Belonging in Jazirat al-Maghrib – Ayanna Cooper: Organizations that Support Black Immigrants in the United States – Afterword –Contributors – Index.