Buch, Englisch, 352 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 693 g
How to Drive Organizational Transformation
Buch, Englisch, 352 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 693 g
ISBN: 978-1-3986-1627-1
Verlag: Kogan Page
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Betriebliches Energie- und Umweltmanagement
Weitere Infos & Material
- Chapter - 00: Introduction;
- Section - ONE: Sustainability change agents;
- Chapter - 01: The evolving role of sustainability;
- Chapter - 02: Comnon sustainability challenges and frameworks to solve them;
- Chapter - 03: Key principles of successful sustainability management (implementation and tools);
- Section - TWO: The sustainability change journey in practice: from purpose to effective implementation;
- Chapter - 04: Define Your Scope;
- Chapter - 05: Assessment;
- Chapter - 06: Strategy;
- Chapter - 07: Stakeholder management and mapping;
- Chapter - 08: Follow up, measurement and reporting;
- Section - THREE: Sustainable leadership;
- Chapter - 09: Leading yourself and leading others to drive change;
- Chapter - 10: Inspiration from others;
- Chapter - 11: Conclusions and lessons learned