Connolly | Creativity in Education, Urban and Cultural Policy | Buch | 978-3-031-82797-6 | sack.de

Buch, Englisch, 234 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 436 g

Connolly

Creativity in Education, Urban and Cultural Policy

A Critique of a Contemporary Keyword
Erscheinungsjahr 2025
ISBN: 978-3-031-82797-6
Verlag: Springer Nature Switzerland

A Critique of a Contemporary Keyword

Buch, Englisch, 234 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 436 g

ISBN: 978-3-031-82797-6
Verlag: Springer Nature Switzerland


This book critiques creativity as a ‘keyword’ in contemporary society. This is illustrated through an analysis of the uses of creativity within cultural, urban and educational policy. While there have been critiques and debates of the uses of creativity within these fields, the author innovatively bridges these disciplines by providing both an overview of the philosophical and ideological underpinnings of these debates and illustration of how they manifest in these distinct, yet interrelated policy spheres. Drawing on Raymond Williams’ theory of culture as social communication and keyword approach, the book illustrates how the creative turn in contemporary policy can divert attention from structural analysis and provide a rhetorical gloss for inequitable social policies. It will appeal to academics, students and practitioners involved in education, cultural and urban studies.

Connolly Creativity in Education, Urban and Cultural Policy jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: Philosophical Underpinnings of Creativity: From Plato to Kant.- Chapter 3: Creativity and Romanticism.- Chapter 4: Creativity, Knowledge and New Education.- Chapter 5: Socialising and Democratising Creativity and Value.- Chapter 6: Socialising the Creative Genius in art and science.- Chapter 7: Creativity, Industry and cultural policy.- Chapter 8: Creativity and Contemporary Education.- Chapter 9: Creative Cities.- Chapter 10: Creativity and International Education Policy.- Chapter 11: Artificial Creativity?.- Chapter 12 :Conclusion.


Mark Connolly is Reader in the School of Social Sciences at Cardiff University, UK.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.