Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 371 g
Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 371 g
ISBN: 978-0-415-37202-2
Verlag: Routledge
Using contemporary examples from UK, USA and Australian newspapers, this book deals with key themes of representation – from gender and national identity to ‘race’– and looks at how language is used to construct audiences, to persuade, and even to parody. It examines debates in the newspapers themselves about the nature of language including commentary on political correctness, the sensitive use of language and irony as a journalistic weapon.
Featuring chapter openings and summaries, activities, and a wealth of examples from contemporary news coverage (including examples from television and radio), The Language of the News broadens the perceptions of the use of language in the news media and is essential reading for students of media and communication, journalism, and English language and linguistics.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
Weitere Infos & Material
1. Language and Society 2. The Development of Newspaper Language 3. Contemporary Newspaper Language 4. Newspapers as Interpretative Communities 5. Language Content and Structure 6. Headlines 7. Stories 8. Objectivity 9. Summary