Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 437 g
A Window into Identity Construction, Transnationality, and Schooling
Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 437 g
ISBN: 978-1-032-15025-3
Verlag: Routledge
Children in Immigrant Families Becoming Literate is a much-needed resource for scholars, professors, researchers, and graduate students in language and literacy education, English education, and teacher education.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Alphabetisierung
Weitere Infos & Material
Foreword by Guofang Li
Introduction
Chapter 1: A Theoretical Tapestry of Sociocultural and Sociomaterial Perspectives
Chapter 2: A Longitudinal Methodology
Chapter 3: Neoliberal Messages and Being a "Good" Reader: The Cases of Carlos, Felipe, and Elina
Chapter 4: Capital, Field, and Emergent Bilingual Writers
Chapter 5: Being and Becoming Multilingual across Time
Chapter 6: Syncretic Literacy and Language Practices: The Case of James
Chapter 7: Sociomateriality and Becoming: Things and Doings across Time
Chapter 8: Conclusions
Appendix A: Introducing the Children