Micro-Sociology of Power and Influence
Buch, Englisch, 130 Seiten, Format (B × H): 134 mm x 213 mm, Gewicht: 362 g
ISBN: 978-0-367-37358-0
Verlag: Taylor & Francis
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Gesellschaftstheorie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Religionssoziologie
Weitere Infos & Material
Introduction
1. Jesus in interaction: the micro-sociology of charisma
2. Playing off networks: becoming Lawrence of Arabia
3. When are women charismatic leaders? Joan of Arc, Cleopatra, Madame Mao Zedong
4. Charisma and self-destruction: Marilyn Monroe's networks pulled her apart
5. What is charisma anyway? And how do you get it? Eleanor Roosevelt; Adolf Hitler
Appendix Three micro-sources of power
References