Constructions of Masculinity in Women's Magazines
Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 468 g
ISBN: 978-1-137-57554-8
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Feministische Philosophie, Gender Studies
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Textlinguistik, Diskursanalyse, Stilistik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Soziolinguistik
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Introduction: Analyzing Gender Construction in Women’s Magazines.- Chapter 2: Approaches to Studying Language and Gender.- Chapter 3: Women’s and Men’s Magazines.- Chapter 4: Data and Method.- Chapter 5: Lads, blokes and monsters: strategies of naming and description.- Chapter 6: ‘Good men’ and ‘bad men’: equating and contrasting.- Chapter 7: Representing Processes.- Chapter 8: Implicit masculinity: Assuming and Implying.- Chapter 9: Conclusion: The Men in ‘Women’s Worlds’.