Cocks | Higher Education Discourse and Deconstruction | Buch | 978-3-319-85030-6 | sack.de

Buch, Englisch, 95 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 1507 g

Reihe: Palgrave Critical University Studies

Cocks

Higher Education Discourse and Deconstruction

Challenging the Case for Transparency and Objecthood
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2017
ISBN: 978-3-319-85030-6
Verlag: Palgrave Macmillan

Challenging the Case for Transparency and Objecthood

Buch, Englisch, 95 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 1507 g

Reihe: Palgrave Critical University Studies

ISBN: 978-3-319-85030-6
Verlag: Palgrave Macmillan


This book presents a critique of neoliberalism within UK Higher Education, taking its cue from approaches more usually associated with literary studies. It offers a sustained and detailed close reading of three works that might be understood to fall outside the established body of educational theory. The unconventional methodology and focus promote irreducible difference and complexity, and in this stage a resistance to reductive discourses of managerialism. Questioning the materialism to which all sides of the contemporary pedagogical debate increasingly appeal, the book sets out a challenge to investments in ‘excellence’, ‘transparency’ and objecthood. It will be of interest to students and researchers in the fields of education, sociology, and literary theory.

Cocks Higher Education Discourse and Deconstruction jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1. Introduction: Transparency and Objecthood.- Chapter 2. ‘[…] not much like a grove […]’: Openness, Object, and Agora in ‘The Lecherous Professor Revisited’ by Diane Purkiss.- Chapter 3. Therapy and its Discontents: Bullying, Freedom and Self-Evidence in 'The Dangerous Rise of Therapeutic Education' by Kathryn Ecclestone and Dennis Hayes.- Chapter 4. New-Managerial Ontology: Materiality, Vision and Disclosure in 'Non-Representational Theory' by Nigel Thrift.


Neil Cocks is Lecturer in English and American Literature at the University of Reading, UK. His research interests include nineteenth century literature, children's literature, psychoanalysis, and visual culture.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.