Clarke / Truelove / Hulme | Developing Reading Comprehension | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 216 Seiten, E-Book

Clarke / Truelove / Hulme Developing Reading Comprehension

E-Book, Englisch, 216 Seiten, E-Book

ISBN: 978-1-118-60673-5
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Presents cutting-edge, evidence-based interventions for dealingwith specific difficulties of reading comprehension in childrenaged 7-11.
* An in-depth introduction to the 'poor comprehenderprofile', which describes children who despite beingfluent readers have difficulty extracting meaning from text.
* Sets out a range of practical interventions for improvingreading skills in this group - along with comprehensive guidance onassessment and monitoring, and insightful accounts ofprofessionals' experience in delivering the techniquesdescribed.
* Includes an overview of psychological theories of readingcomprehension, evaluating their practical applicability.
Clarke / Truelove / Hulme Developing Reading Comprehension jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


List of Figures vii
List of Boxes xi
Foreword by Jean Gross CBE xiii
Acknowledgements xv
Chapter 1 What is Reading Comprehension? 1
Chapter 2 The Poor Comprehender Profile 13
Chapter 3 The York Reading for Meaning Project: An Overview 27
Chapter 4 Teaching Principles 47
Chapter 5 Intervention Materials: Oral Language Programme 59
Chapter 6 Intervention Materials: Text Level Programme 99
Chapter 7 Intervention Materials: Combined Programme 135
Chapter 8 Feedback and Evaluation 141
Chapter 9 Theoretical and Practical Implications 157
Appendices
Appendix 1. Consent Procedures 165
Appendix 2. Training of Teaching Assistants 166
Appendix 3. Teaching Assistant Feedback on Training 166
Appendix 4. Manual Production 168
Appendix 5. Additional Preparation 168
Appendix 6. Fortnightly Tutorial Groups 169
Appendix 7. Record Sheets 169
Appendix 8. Observations and On-site Feedback 170
Appendix 9. Newsletters 172
Appendix 10. Sharing Data 172
Glossary 175
References 187


Paula Clarke is a Lecturer in Psychological Approaches toChildhood and Inclusive Education at the University of Leeds.
Emma Truelove is training to be a Doctor of Educationaland Child Psychology with the University of Sheffield.
Charles Hulme is Professor of Psychology at UniversityCollege London.
Margaret J. Snowling is President of St. John'sCollege, Oxford and Professor in the Department of ExperimentalPsychology, University of Oxford.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.