Clark / Fiske | Affect and Cognition | Buch | 978-0-89859-212-2 | sack.de

Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 233 mm, Gewicht: 664 g

Reihe: Carnegie Mellon Symposia on Cognition Series

Clark / Fiske

Affect and Cognition

17th Annual Carnegie Mellon Symposium on Cognition
Erscheinungsjahr 1982
ISBN: 978-0-89859-212-2
Verlag: Taylor & Francis Inc

17th Annual Carnegie Mellon Symposium on Cognition

Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 233 mm, Gewicht: 664 g

Reihe: Carnegie Mellon Symposia on Cognition Series

ISBN: 978-0-89859-212-2
Verlag: Taylor & Francis Inc


First published in 1982. In late May, 1981, the 17th annual Carnegie Symposium on Cognition brought 16 cognitive and social psychologists to Camegie-Mellon University. Their topic was affect and cognition. For only the second time, the Carnegie Symposium had been organized by social psychologists. John Carroll and John Payne chaired the first social cognitive symposium in 1975. Their conference came precisely at the time when social cognition was beginning to take root within social psychology. Since then, the area has blossomed. These are the papers from the conference.

Clark / Fiske Affect and Cognition jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


PART 1: COGNITIVE UNDERPINNINGS OF AFFECT 1. The Structure of Value: Accounting for Taste 2. Attraction and Emotion in Interpersonal Relations 3. Schema-triggered Affect: Applications to Social Perception 4. Affective Consequences of Complexity Regarding the Self and Others PART 2: COGNITION AND AFFECT: APPLICATIONS AND BEHAVIOR 6. The Integration of Emotion and Cognition: A View From the Perceptual-Motor Theory of Emotion 8. The Emotional Consequences of Causal Attributions 9. Independence and Interaction of Affect and Cognition 10. Comments on Emotion and Cognition: Can There be a Working Relationship? PART 3: AFFECTIVE UNDERPINNINGS OF COGNITION 11. Some Factors Influencing Decision-Making Strategy and Risk Taking 12. A Role for Arousal in the Link between Feeling States, Judgments, and Behavior 13. Emotional Influences in Memory and Thinking: Data and Theory 14. Comments


Edited by Margaret Sydnor Clark, Susan T. Fiske both Carnegie-Melon University, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.