Buch, Englisch, 266 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 543 g
Maintaining White Dominance in a Desegregating Era
Buch, Englisch, 266 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 543 g
Reihe: New Critical Viewpoints on Society
ISBN: 978-1-032-05440-7
Verlag: Routledge
Through extensive analysis of trends in public higher education funding, the book documents and lays bare the ways in which elite, neoliberal decision-makers launched a multi-pronged and attack on public higher education. It highlights the confluence of the enrollment of an increasingly diverse cohort of students in college with the efforts of conservative white legislatures to diminish funding support for public higher education.
Who Killed Higher Education? is an important resource for students in courses on higher education, and diversity in education. It will also provide instruction for boards of trustees, institutional leaders, faculty and key campus constituencies in developing long-term strategies that ensure the access and success of a diverse and talented student body.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Multikulturelle Pädagogik, Friedenserziehung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
Introduction 1. The Link Between Higher Education and Democracy: A Long History 2. Neoliberalism as a Dominant and Destructive Discourse: Diminishing State Support for Public Education 3. Political-Economic Stealth Agendas: The Koch Brothers and Their Allies 4. Political-Economic Stealth Agendas: Edward Blum and Robert Mercer 5. The Perils of Academic Capitalism for Public Higher Education 6. The Pandemic and Beyond: Implications for Higher Education’s Future 7. Moving Forward: Recommendations for Change