Buch, Englisch, 400 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 653 g
Buch, Englisch, 400 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 653 g
ISBN: 978-0-7619-0585-1
Verlag: Sage Publications
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Verbale & Nonverbale Kommunikationsprozesse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Geisteswissenschaften Philosophie Ethik, Moralphilosophie
Weitere Infos & Material
Foreword - Seyla Benhabib
INTRODUCTION
PART ONE: FOUNDATIONS AND FRAMEWORK
The Problem of Universals in Communication Ethics - Clifford Christians
The Moral Dimension of Communicating - Antonio Pasquali
Discourse Ethics and Its Relevance for Communication and Media Ethics - Edmund Arens
Universal Values and Moral Development Theories - Deni Elliott
PART TWO: PROTONORMS ACROSS CULTURES
The Basic Norm of Truthfulness - Dietmar Mieth
Its Ethical Justification and Universality
The Arab-Islamic Heritage in Communication Ethics - Muhammad I Ayish and Haydar Badawi Sadig
Ethics and the Discourse on Ethics in Post-Colonial India - Anantha Sudhaker Babbili
Three Axiological Proposals for Communication Ethics in a Latin American Context - Gabriel Jaime Perez
Communalistic Societies - Andrew A Moemeka
Community and Self-Respect as African Values
Emergent Values from American Indian Discourse - Cynthia-Lou Coleman
PART THREE: APPLICATIONS
Communication, Hope and Ethics - Pedro Gomes
Communication Ethics in a Changing Chinese Society - Georgette Wang
The Case of Taiwan
Japanese Style Communication in a New Global Age - Hideo Takeichi
Vagaries of Time and Place - Karol Jakubowicz
Media Ethics in Poland
Accepting the Other - Keyan Tomaselli and Arnold Shepperson
On the Ethics of Intercultural Communication in Ethnographic Film
Women, Welfare and the United States Media - Robin Andersen
CONCLUSION
An Ethics of Communication Worthy of Human Beings - Michael Traber