Chipman / Segal / Glaser | Thinking and Learning Skills | Buch | 978-0-89859-166-8 | sack.de

Buch, Englisch, 666 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 1066 g

Reihe: Psychology of Education and Instruction Series

Chipman / Segal / Glaser

Thinking and Learning Skills

Volume 2: Research and Open Questions
Erscheinungsjahr 1985
ISBN: 978-0-89859-166-8
Verlag: Taylor & Francis Inc

Volume 2: Research and Open Questions

Buch, Englisch, 666 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 1066 g

Reihe: Psychology of Education and Instruction Series

ISBN: 978-0-89859-166-8
Verlag: Taylor & Francis Inc


First Published in 1985, Currently, two streams of endeavor offer promise for improving school effectiveness in developing students’ higher cognitive capacities. One of these is represented by the increased interest of school districts, colleges, and universities in identifying ways to help their students build the cognitive skills that enable them to learn and think effectively. What can be done, they ask, beyond teaching the fundamentals of reading, writing, arithmetic, and subject-matter knowledge, to enable students to use their skills and knowledge for effective problem solving, reasoning, and comprehension? The second stream is apparent in recent scientific advances in the study of intelligence, human development, problem solving, the structure of acquired knowledge, and the skills of learning. This is volume two of a collection of conference papers based on this topic.

Chipman / Segal / Glaser Thinking and Learning Skills jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Higher Cognitive Goals for Education: An Introduction; Introduction to Volume 2; Knowledge Acquisition; 1. Techniques Available to Author, Teacher, and Reader to Improve Retention of Main Ideas of a Chapter 2. Cognitive Coping Strategies and the Problem of “Inert Knowledge” 3. The Social Context and Socialization Variables as Factors in Thinking and Learning


S. F. Chipman, J. W. Segal (both National Institute of Education), R. Glaser (University of Pittsburgh)



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.