E-Book, Englisch, 168 Seiten
Chavira-Prado The Feminist Alliance Project in Appalachia
1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-4331-5612-0
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Minoritized Experiences of Women Faculty and Administrators in Higher Education
E-Book, Englisch, 168 Seiten
ISBN: 978-1-4331-5612-0
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Feministische Perspektiven in den Wissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Feminismus, Feministische Theorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
Naomi Zack: Foreword: Feminism, Higher Education, and Appalachia – Acknowledgements – Alicia Chavira-Prado: Introduction: A Transracial Feminist Alliance in Appalachia? – Alicia Chavira-Prado: Understanding Minoritization – Laura L. Tussey: Oxbow: Finding the Path to Purpose Through Communities of Academic Women in Appalachia – Dina L. Lopez: Against All Odds – Ellen Belchior Rodrigues: The Academic Minority Women’s Survival Handbook in Appalachia: Keep Your Head Down, Work, Be Invisible – Nancy Coldiron Preston: Recruiting Marginalized Participants Into Research: Reflections on a Study of Appalachian Women – Chantel Weisenmuller: The Imposter Syndrome: An Appalachian Woman in the Academy – Linda Koenig: Appalachian Privilege – Alicia Chavira-Prado: Conclusion: On the Significance of The Feminist Alliance Project in Appalachia – Index.