Buch, Englisch, 340 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 518 g
How Trade Can Promote Development (Revised)
Buch, Englisch, 340 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 518 g
Reihe: Initiative for Policy Dialogue Series
ISBN: 978-0-19-921998-8
Verlag: OUP Oxford
interests of all and not just the most powerful economies, to ensure that trade promotes development, and to minimise the costs of adjustments. Beginning with a brief history of the World Trade Organisation and its agreements, the authors explore the issues and events which led to the failure of
Cancun and the obstacles that face the successful completion of the Doha Round of negotiations. Finally they spell out the reforms and principles upon which a successful agreement must be based. Accessibly written and packed full of empirical evidence and analysis, this book is a must read for anyone interested in world trade and development.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Internationaler Handel
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Internationale Organisationen und Institutionen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Entwicklungspolitik, Nord-Süd Beziehungen
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Interessengruppen, Lobbyismus und Protestbewegungen
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftswachstum