Buch, Englisch, 138 Seiten, Format (B × H): 178 mm x 254 mm, Gewicht: 300 g
ISBN: 978-0-306-47399-9
Verlag: Springer US
This textbook aims to provide an opportunity for inexperienced practitioners to think through the issues that define practice and develop an integrated and intentional approach, including assessment, planning, evaluation, and continuous learning.
is a significant resource for school psychologists, school counsellors, child practitioners, child psychologists, and upper-level students of school psychology.
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erziehungsberatung
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizinische Fachgebiete Psychiatrie, Sozialpsychiatrie, Suchttherapie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Kinder- und Jugendpsychologie
Weitere Infos & Material
1: Introduction.- 2: Setting the Stage.- 3: Emergent-Self as Practitioner.- 4: Contexts and Practice.- 5: Planning and Planning Systems.- Conclusion.- Appendix A: Context Models.- Appendix B: Frameworks for Assessment.- Appendix C: Agency X Case-Planning System Policy Statement.- Appendix D: Integrated Case-Planning Policy and Practice.- References.