Buch, Englisch, 233 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 434 g
A Case Study in Motorcycles
Buch, Englisch, 233 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 434 g
Reihe: Design Science and Innovation
ISBN: 978-981-13-4834-1
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Automobilindustrie
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Konstruktionslehre und -technik
- Geisteswissenschaften Philosophie Ästhetik
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Produktionstechnik
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Maschinenbau Konstruktionslehre, Bauelemente, CAD
Weitere Infos & Material
1.The Semantics of Design.- 2.The Motorcycle and its Aesthetics.- 3.The Kansei Engineering Framework.- 4. The Challenges for Product Planners.- 5. The Challenges for Styling Designers.- 6. The Science of Emotions.- 7. Deconstructing Emotions.- 8. The Context of Emotion.- 9. The Shape of an Automobile.- 10. Colour, Gloss and Texture.- 11. The Interplay of Unity and Dynamism.- 12. Graphics: To Be or Not To Be.- 13. From Deconstruction to Synthesis: The Role of Cultures.- 14. Motorcycles: A Case Study.- 15. Conclusions: Limitations and Challenges.