Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 360 g
Interactive History and Virtual Heritage
Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 360 g
Reihe: Digital Research in the Arts and Humanities
ISBN: 978-0-367-59821-1
Verlag: Routledge
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Spiele-Programmierung, Rendering, Animation
- Interdisziplinäres Bibliothekswesen, Informationswissenschaften Bibliothekswesen, Informationswissenschaften, Archivwesen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein
Weitere Infos & Material
Introduction; Chapter 1 Digital Humanities and the Limits of Text; Chapter 2 Game-based Learning and the Digital Humanities; Chapter 3 Virtual Reality; Chapter 4 Game-based History and Historical Simulations; Chapter 5 Virtual Heritage and Digital Culture; Chapter 6 Worlds, Roles and Rituals; Chapter 7 Joysticks of Death, Violence and Morality; Chapter 8 Intelligent Agents, Drama and Cinematic Narrative; Chapter 9 Biofeedback, Space and Place; Chapter 10 Applying Critical Thinking and Critical Play;