Buch, Englisch, 504 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 774 g
Buch, Englisch, 504 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 774 g
Reihe: The Economics of Non-Market Goods and Resources
ISBN: 978-94-024-1320-5
Verlag: Springer Netherlands
The book is relevant to individuals in many professions at all career levels. Professionals in government agencies, attorneys involved with natural resource damage assessments, graduate students, and others will appreciate the thorough descriptions of how to design, implement, and analyze a nonmarket valuation study.
Zielgruppe
Graduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Naturwissenschaften Agrarwissenschaften Agrarwissenschaften Nachhaltige Landwirtschaft
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Soziale & wirtschaftliche Auswirkungen von Umweltfaktoren
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Umwelt- und Gesundheitspolitik
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltmanagement, Umweltökonomie
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltpolitik, Umweltprotokoll
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Umweltökonomie
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Valuing Environmental Goods and Services: An Economic Perspective.- Chapter 2. Conceptual Framework for Nonmarket Valuation.- Chapter 3. Collecting Nonmarket Valuation Data.- Chapter 4. Contingent Valuation in Practice.- Chapter 5. Choice Experiments.- Chapter 6. Travel cost Models.- Chapter 7. Hedonics.- Chapter 8. Averting Behavior Methods.- Chapter 9. Substitution Methods.- Chapter 10. Experimental Methods in Valuation.- Chapter 11. Benefit Transfer.- Chapter 12. Reliability and Validity in Nonmarket Valuation.