Buch, Englisch, 219 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 218 mm, Gewicht: 3796 g
Reihe: Palgrave Macmillan Studies in Family and Intimate Life
Online Intimacies and Networked Friendship
Buch, Englisch, 219 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 218 mm, Gewicht: 3796 g
Reihe: Palgrave Macmillan Studies in Family and Intimate Life
ISBN: 978-0-230-36417-2
Verlag: Palgrave MacMillan UK
This book explores how digital communication generates new intimacies and meanings of friendship in a networked society, developing a theory of mediated intimacies to explain how social media contributes to dramatic changes in our ideas about personal relationships, through themes of self, youth, families, digital dating and online social capital.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Familiensoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Technologically Mediated Personal Relationships 3. Conceptualising Intimacy and Friendship 4. Self Preservation Online 5. Social Media and Teenage Friendships 6. Home, Families and New Media 7. Digital Dating and Romance 8. Virtual Communities and Online Social Capital 9. Mediated Intimacies