Buch, Englisch, 246 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 365 g
Social Value and Economic Practice
Buch, Englisch, 246 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 365 g
ISBN: 978-1-78238-676-6
Verlag: Berghahn Books
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft
Weitere Infos & Material
List of figures
Preface
Introduction
James G. Carrier
Section I: Producers and Consumers
Section Introduction
Chapter 1. Good chocolate? An examination of ethical consumption in cocoa
Amanda Berlan
Chapter 2. Consuming producers: fair trade and small farmers
Peter G. Luetchford
Chapter 3. ‘Trade, not aid’: imagining ethical economy
Lill Vramo
Chapter 4. ‘Today, one can farm organic without living organic’: Belgian farmers and recent changes in organic farming
Audrey Vankeerberghen
Section II: Ethical Consumption Contexts
Section Introduction
Chapter 5. Narratives of concern: beyond the ‘official’ discourse of ethical consumption in Hungary
Tamás Dombos
Chapter 6. Critical consumption in Palermo: imagined society, class and fractured locality
Giovanni Orlando
Chapter 7. On the challenges of signalling ethics without the stuff: tales of conspicuous green anti-consumption
Cindy Isenhour
Chapter 8. Ethical consumption as religious testimony: The Quaker case
Peter Collins
Chapter 9. Re-inventing food: the ethics of developing local food
Cristina Grasseni
Conclusion
James G. Carrier and Richard Wilk
About the contributors
Bibliography
Index