E-Book, Englisch, Band 4, 262 Seiten
The Multicultural Theatre Project and «Minority» Literature
E-Book, Englisch, Band 4, 262 Seiten
Reihe: Critical Praxis and Curriculum Guides
ISBN: 978-1-4541-9738-6
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Multikulturelle Pädagogik, Friedenserziehung
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Schauspieltechnik, Theaterpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
Contents: Encountering Self – Encountering Texts: Rationale and Method – The University: Work Toward Wholeness? (In)Beyond the Classroom: Transformative Learning – Hans-Georg Gadamer’s Hermeneutics as Framework – 'Minority' Literature as Decentering Frame – Praxis Matters: Embodying Texts. Theatre as Method for Encounter – Project Description and Overview – MTP Praxis: Medium for Encounter – Developing Story, Developing Students as Texts – Developing Story: Sample Playwriting – Arts-Based Critical Pedagogy: Strategies for the Classroom – Discovering Through Assessment.