Buch, Englisch, 209 Seiten, Format (B × H): 183 mm x 260 mm, Gewicht: 670 g
ISBN: 978-3-319-91676-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Klinische und Innere Medizin Kardiologie, Angiologie, Phlebologie
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Vorklinische Medizin: Grundlagenfächer Physiologie
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Klinische und Innere Medizin Hämatologie, Transfusionsmedizin
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizinische Fachgebiete Umweltmedizin, Arbeitsmedizin, Tropenmedizin, Sportmedizin Sportmedizin
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizinische Fachgebiete Bildgebende Verfahren, Nuklearmedizin, Strahlentherapie Radiologie, Bildgebende Verfahren
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Public Health, Gesundheitsmanagement, Gesundheitsökonomie, Gesundheitspolitik
Weitere Infos & Material
1 The P wave and PR study: how they may help during sinus rhythm in defining pathology.- 2 Forseeing future arrhythmic events.- 3 Interpreting correctly some clinical findings ( syncope etc).- 4 Evaluation during Tachycardias: where to choose and how may be a diagnostic great help.- 5 The value of PR, blocked P waves in interpreting supra or subhisian site of blocks.- 6 QRS analysis in the diagnosis of aberrant conduction: new insights.- 7 QRS analysis during sinus rhythm for clinical practice purposes.- 8 Ecg interpretation of the supraventricular arrhythmias diagnosis.- 9 The repolarization patterns mimicking acute ischemia and uncorrectly leading to hospitalization, coronaroarteriography and faulse diagnosis of ischemic heart disease.- 10 Pitfalls and errors in the monitorings systems: how is the most correct interpretation.- 11 Some critical traces coming from normal pts 10) Some critical traces coming from non cardiological pts.- 12 Final considerations.