Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 475 g
The Press and the Public Good
Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 475 g
ISBN: 978-0-19-509064-2
Verlag: Oxford University Press
This is the first study to provide conclusive evidence that the way the American news and broadcast media currently cover political issues and events directly causes increased voter cynicism and non-participation. In a path-breaking study, Jamieson and Cappella examine how the media cover both political campaigns and significant legislation (the passage of health care reform). The focus on the game of politics, rather than its substance, fuels a cycle of cynicism, trapping media, politicians and voters. Giving reason to hope, the authors provide detailed discussion of what the media could do to halt the current cycle of cynicism.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Theorie, Politische Philosophie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Geisteswissenschaften Philosophie Sozialphilosophie, Politische Philosophie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie