Lessons Applied and Best Practices through Peer Mentoring
Buch, Englisch, 121 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 371 g
ISBN: 978-3-030-65863-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Berufs- und Studienberatung, Karriereplanung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
Weitere Infos & Material
Abstract.- Chapter 1. Issues in Higher Education and STEM.- Chapter 2. The Transition from High School to College.- Chapter 3. The Role of Identity Development in the Acculturation to College.- Chapter 4. The Orientation of First-year Students to Success: Recognizing the Need for Change.- Chapter 5. The Orientation of First-year Students to Science and STEM Majors.- Chapter 6. Early Support for First Semester Freshmen: Peer Mentoring.- Chapter 7. Recruiting the Mentors and the Selection Process.- Chapter 8. Foundations for Guiding the Mentors.- Chapter 9. The Transformation Process from a Freshman into a Sophomore.- Chapter 10. Lesson Strategies.- Chapter 11. Implementing the Plan: The Weekly Schedule.- References.- Appendices.