Teaching, Learning and Literacy Practices with Young Learners
Buch, Englisch, 322 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4264 g
ISBN: 978-3-319-78303-1
Verlag: Springer International Publishing
Positioning film and media-making as vital practices in schools that nurture the skills, dispositions and competencies of modern literacy, the model foregrounds connections between human agency, cognition, and creative practice. This innovative book will appeal to students and scholars of creativity, digital media production, primary education and literacy.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Media:making: Researching, Teaching and Learning.- Chapter 2. Contexts, Practices and Pedagogies.- Chapter 3. Research Principles and Educational Values.- Chapter 4. The Clip Club: Primary Film-Making and Editing.- Chapter 5. Film and Digital Media Production in Schools.- Chapter 6. Five Dimensions of Critical and Creative Media Practice.- Chapter 7. Wider Literacies with Digital Media.