Buch, Englisch, Band 6, 212 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 394 g
Reihe: IEA Research for Education
Analyzing Teacher Characteristics, Behaviors and Student Outcomes with TIMSS
Buch, Englisch, Band 6, 212 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 394 g
Reihe: IEA Research for Education
ISBN: 978-3-030-16153-8
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Schulpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
Weitere Infos & Material
1. The Role of International Assessments in Understanding Teacher Quality.- 2. A Review of the Literature on Teacher Effectiveness and Student Outcomes.- 3. Teacher Variables, and Modeling the Relationships Between Teacher Characteristics, Teacher Behaviors and Student Outcomes.- 4. Country-Level Means in Measures of Teacher Effectiveness Across Time.- 5. Teacher Quality and Mean Student Outcomes: A Multi-Model Approach.- 6. Relationships Between Instructional Alignment, Time, Instructional Quality, Teacher Quality, and Student Mathematics Achievement.- 7. Teacher Effectiveness and Educational Equity.- 8. What Does TIMSS Tell Us About Teacher Effectiveness?.