Business Strategies for a New Paradigm
Buch, Englisch, 221 Seiten, Format (B × H): 159 mm x 241 mm, Gewicht: 4584 g
ISBN: 978-1-137-27069-6
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
Weitere Infos & Material
Introduction: At the Verge of a Paradigm Shift? Drivers and Technologies for Decentralized Energy Supply Micro CHP and Micro Turbines – Disruptive Business Models and Innovation Networks Bioenergy Villages, Micro Grids and Electric Cars – Re-communalization and the Rise of Island Systems Smart Metering and Smart Grid – a Necessary Upgrade? Building Efficiency and Energy Service Contracting – Risk Reduction via Standardization Key Success Factors and Lessons Learned