Buch, Englisch, 40 Seiten, Format (B × H): 210 mm x 297 mm, Gewicht: 180 g
Reihe: Berufsbildung in der Praxis
A Guideline for training companies on the road to becoming more sustainable
Buch, Englisch, 40 Seiten, Format (B × H): 210 mm x 297 mm, Gewicht: 180 g
Reihe: Berufsbildung in der Praxis
ISBN: 978-3-8474-2899-2
Verlag: Verlag Barbara Budrich
Nachhaltigkeit ist eine der größten gesellschaftlichen Herausforderungen der heutigen Zeit. Klimaschutz, faire Arbeitsbedingungen und verantwortungsvolle Nachbarschaften werden für Unternehmen immer wichtiger. Eine nachhaltige betriebliche Lernumgebung hilft den Mitarbeitern, nachhaltigkeitsbezogene Kompetenzen zu entwickeln. Diese spielen eine entscheidende Rolle, wenn es darum geht, im Sinne des Leitbildes der Nachhaltigkeit zu handeln. Unternehmen tun bereits sehr viel für mehr Nachhaltigkeit. Es gibt jedoch noch erhebliches Potenzial, mehr zu tun. Der vorliegende Leitfaden beschreibt vier Schlüsselbereiche für die Gestaltung nachhaltiger Lernorte mit insgesamt 13 Handlungsfeldern. Er gibt praxisorientierte Anregungen für die Umsetzung in Unternehmen. Damit bringt der Leitfaden nicht nur neue Impulse für die Berichterstattung, sondern trägt auch dazu bei, nachhaltige Entwicklung stärker in der Struktur der betrieblichen Aus- und Weiterbildung zu verankern.
Zielgruppe
Researchers and practitioners of educational science
Autoren/Hrsg.
Weitere Infos & Material
Introduction This guideline in a nutshell 1. Corporate Environment and Community Embeddedness Destination 1: Raise awareness of human and employee rights Journey information Innovative practical examples Destination 2: Cooperate with other learning venues, create partnerships for innovation Journey information Innovative practical examplesDestination 3: Promote educational practices that support sustainable development on both local and national levels Journey information Innovative practical examples 2. Corporate Learning Culture Destination 1: Enshrine sustainable development as a guiding principle within your own company Journey information Innovative practical examples Destination 2: Define sustainable development education strategy and goals Journey information Innovative practical examples Destination 3: Plan concrete education measures for sustainable development Journey information Innovative practical examples 3. Learning and working environments Destination 1: Exploit all potential learning and working opportunities to address sustainability issues Journey information Innovative practical examples Destination 2: Make learning and working environments conducive to learning Journey information Innovative practical examples Destination 3: Promote sustainability competencies of training staff and managers Journey information Innovative practical examples Destination 4: Support exchange, collaboration and joint learning Journey information Innovative practical examples Destination 5: Create space for design and action Journey information Innovative practical examples 4. Teaching and learning situations Destination 1: Incorporate sustainability concepts into in-house learning content and in-company teaching/learning situations Journey information Innovative practical examples Destination 2: Design a holistic learning approach that incorporates sustainable action and makes room for divergent perspectives and objectives Journey information Innovative practical examples About the authors Abstract