A Socio-Cognitive and Linguistic Perspective
Buch, Englisch, 207 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 254 g
ISBN: 978-1-349-46836-2
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Placed within the context of reception studies, this book investigates how advertisements that rely on re-contextualising shared cultural knowledge are understood by their viewers, and examines their persuasive potential.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Soziolinguistik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
Weitere Infos & Material
1. Introduction: Researching Reception and Discourse 2. Reception, Language and Sense-making 3. Investigating Evaluation Advertising Reception 4. Appraisal and Social Cognition in Advertising Reception 5. Implications for a Theory of Evaluation in Advertising Reception