Being and Remaining Agentic in a Digitalized World
Buch, Englisch, 308 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 543 g
ISBN: 978-3-030-76444-9
Verlag: Springer Nature Switzerland
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Computeranwendungen in Geistes- und Sozialwissenschaften
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophie der Technik
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Modeling Augmented Humanity.- Chapter 2: Historical Metamodels of Agency.- Chapter 3: Agentic Modality.- Chapter 4: Problem Solving.- Chapter 5: Cognitive Empathy.- Chapter 6: Self-Regulation.- Chapter 7: Evaluation of Performance.- Chapter 8: Learning.- Chapter 9: Self-Generation.- Chapter 10: Toward a Science of Augmented Agency.