Bruce / Rubin / Barnhardt and Teachers | Electronic Quills | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 248 Seiten

Reihe: Technology and Education Series

Bruce / Rubin / Barnhardt and Teachers Electronic Quills

A Situated Evaluation of Using Computers for Writing in Classrooms
Erscheinungsjahr 2013
ISBN: 978-1-136-69056-3
Verlag: Taylor & Francis
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

A Situated Evaluation of Using Computers for Writing in Classrooms

E-Book, Englisch, 248 Seiten

Reihe: Technology and Education Series

ISBN: 978-1-136-69056-3
Verlag: Taylor & Francis
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This volume centers on the words and experiences of teachers and students who used QUILL -- a software package developed by the authors to aid in writing instruction. It looks in detail at the stories of these early users and considers questions relevant for other teachers, students, researchers, and developers of educational innovations. Questions posed include:

* What does it mean to develop an environment for literacy in an actual classroom?

* How can a teacher create an environment in which students work together toward meaningful goals?

* How can a teacher promote the rich communication so necessary for developing language?

* What is the role of technology in the practice and development of literacy?

The examination of the QUILL experiences provides a fuller and more revealing account of what it meant to use QUILL than would have been possible through standard evaluation techniques. At the same time, the focus on the particulars also finds analogues in analyses of similar pieces of open-ended software or educational innovations in general.

Bruce / Rubin / Barnhardt and Teachers Electronic Quills jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents: Introduction. Contexts for Literacy Development. QUILL: A System to Support Literacy Development. The Alaskan Context. Alternate Realizations of Purposeful Writing. Revision. The Alaska QUILL Network: Fostering A Teacher Community Through Telecommunication. Situated Evaluation. Conclusion: What We Have Learned.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.