Bradley | Making American Culture | Buch | 978-1-349-37790-9 | sack.de

Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 342 g

Bradley

Making American Culture

A Social History, 1900-1920
1. Auflage 2009
ISBN: 978-1-349-37790-9
Verlag: Palgrave Macmillan US

A Social History, 1900-1920

Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 342 g

ISBN: 978-1-349-37790-9
Verlag: Palgrave Macmillan US


This book offers a social and cultural history of American culture in the formative years of the twentieth century, examining forms such as vaudeville, early film, popular songs, modernist art, and many others in the context of contemporary social changes.

Bradley Making American Culture jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction: Culture and Nationhood Vaudeville: Temple for the Century Outsider Art: American Popular Song Silent Film: Privatizing Experience Censorship, Class and Culture Isadora Duncan and the Spirit of Modernism Cultural Communities and Cultural Consequences Modern Art Meets Modern Marketing: the Armory Show Unambiguous Ambition: Eugene O'Neill and the Provincetown Players The Politics of Culture: The Singing Army Epilogue: Broadcasting Begins


PATRICIA BRADLEYis the former chair of the Department of Journalism and former director of the American Studies Department at Temple University, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.