A Social History, 1900-1920
Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 342 g
ISBN: 978-1-349-37790-9
Verlag: Palgrave Macmillan US
This book offers a social and cultural history of American culture in the formative years of the twentieth century, examining forms such as vaudeville, early film, popular songs, modernist art, and many others in the context of contemporary social changes.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte Regionalgeschichte der USA: Einzelne Staaten, Städte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte: Ereignisse und Themen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
Introduction: Culture and Nationhood Vaudeville: Temple for the Century Outsider Art: American Popular Song Silent Film: Privatizing Experience Censorship, Class and Culture Isadora Duncan and the Spirit of Modernism Cultural Communities and Cultural Consequences Modern Art Meets Modern Marketing: the Armory Show Unambiguous Ambition: Eugene O'Neill and the Provincetown Players The Politics of Culture: The Singing Army Epilogue: Broadcasting Begins