Boyle / Clarke | The Headteacher as Effective Leader | Buch | 978-1-138-34432-7 | sack.de

Buch, Englisch, 130 Seiten, Format (B × H): 150 mm x 220 mm, Gewicht: 399 g

Reihe: Routledge Revivals

Boyle / Clarke

The Headteacher as Effective Leader

Buch, Englisch, 130 Seiten, Format (B × H): 150 mm x 220 mm, Gewicht: 399 g

Reihe: Routledge Revivals

ISBN: 978-1-138-34432-7
Verlag: Taylor & Francis Ltd


First published in 1998, this volume focuses on the range of crucial role that the headteacher must fulfil as the leader. It has become apparent that being a good manager and teacher is not enough, the headteacher has to be able to lead and communicate the vision of the school to the staff, pupils, parents and governors. The role includes auditing the needs of the school and leading the process of planning to meet its targets, balancing quality of provision and raising standards within the limits of the school environment. The roles of team builder, motivator and systems thinker are also essential. Finally the headteacher has the role of developing staff, and promoting self-development linked with school improvement.
Boyle / Clarke The Headteacher as Effective Leader jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Audit: A Point of View. 2. Target Setting: Intention and Purpose. 3. Learning Through Teams. 4. Thinking Systems in School Communities. 5. Learning and Leading.


Bill Boyle, Paul Clarke


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.