Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 534 g
Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 534 g
Reihe: Advances in Geographic Information Science
ISBN: 978-3-030-06057-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Geowissenschaften Geologie GIS, Geoinformatik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Künstliche Intelligenz
- Geowissenschaften Geologie Geodäsie, Kartographie, Fernerkundung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Geodäsie, Kartographie, GIS, Fernerkundung
Weitere Infos & Material
Chapter1: Teaching and learning pedagogies in higher education geographic information science.- Chapter2: The evolution and definition of geospatial literacy.- Chapter3: Enabling scientific research skills in undergraduate students during a spatial modeling course.- Chapter4: The AMETHYST program: The NSERC create experience.- Chapter5: "The map is not the territory": Adding value to technical GIS education.- Chapter6: Using an online format to teach graduate-level remote sensing basics.- Chapter7: WebGIS in development: From research and teaching perspectives.- Chapter8: Neogeography: Rethinking participatory mapping and place-based learning in the geoweb age.- Chapter9: Navigating employment prospects for new graduates in the geospatial sciences.- Chapter10: Epilogue: Future of convergence and crisis